اگر از صادرات نفت محروم شویم اقدام لازم را انجام می دهیم

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران دیروز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری کیودو اعلام نمود: ایران آماده است تا نگرانی های شرکت های ژاپنی برای ادامه کار با تهران را رفع کند.

اگر از صادرات نفت محروم شویم اقدام لازم را انجام می دهیم

معاون اول رئیس جمهوری ایران در این خصوص گفت: آماده مذاکره با آن گروه از شرکت های ژاپنی علاقه مند به ادامه فعالیت در ایران و دستیابی به راهکار های جدید به منظور کاهش نگرانی های آن ها هستیم.

اسحاق دنیاگیری در این خصوص ادامه داد: دولت و شرکت های ژاپنی همواره راه های خودشان را برای انتقال فشارهای آمریکا داشته و لذا امیدواریم آن ها بازهم از ابتکار عمل خود استفاده نمایند تا به عنوان یک وارد نماینده عمده نفت از ایران باقی بمانند.

وی در ادامه اضافه نمود: اگر چه روابط اقتصادی ایران و ژاپن در حال حاضر تحت فشار آمریکا واقع شده است اما دو کشور از دیرباز روابط خوبی داشته اند و ایران به دنبال دیدار سفر رسمی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن است و هیچ مانعی را نیز در این راه متصور نیست.

دنیاگیری اعلام کرد: هر زمانی که وی حاضر به سفر به ایران باشد، تهران نیز آماده میزبانی و استقبال از او است.

این مقام ایران ادامه داد: ژاپن باید در برابر یکجانبه گرایی آمریکا که تهدیدی علیه کشورهای مستقل است و ممکن است با هدف پوشش موضوعاتی فراتر از بحث هسته ای ایران در سراسر دنیا باشد، ایستادگی کند.

وی درباره تأثیر تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران نیز گفت: ایران مشتریان نفتی جدید یافته و به آنها نفت نیز فروخته است.

معاون اول رئیس جمهوری ایران در مصاحبه مذکور اضافه نمود که ایران می تواند صادرات نفت خود را به میران پیش از 4 نوامبر (13 آبان) حتی بعد از انقضای معافیت از تحریم های 6 ماهه آمریکا بازگرداند.

اسحاق دنیاگیری درخواست آمریکا برای کاهش و به صفر رساندن واردات نفت از ایران را بسیار خطرناک توصیف کرد و در عین حال وقوع آن را بسیار بعید دانست.

وی اعلام کرد: به دنیا اطمینان می دهیم که اگر ایران از منبع اصلی درآمد خود محروم گردد، سکوت نخواهیم کرد و در زمان مناسب اقدام لازم را انجام می دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 106

به "اگر از صادرات نفت محروم شویم اقدام لازم را انجام می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر از صادرات نفت محروم شویم اقدام لازم را انجام می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید