با سرمایه کم چگونه کارآفرینی کنیم؟

به گزارش مینی ست، عسل علاوه بر شیرین کردن کام ما و خاصیت های درمانی زیاد، می تواند زمینه ای برای کارآفرینی باشد و علاقه مندان به آن می توانند به راحتی فعالیت خود را شروع نمایند.

با سرمایه کم چگونه کارآفرینی کنیم؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، این روز ها وقتی پای صحبت جوان ها می نشینی و صحبت از کار و اشتغال به میان می آید، از نبود فرصت های شغلی یا سرمایه زیاد برای ایجاد کسب و کار گفته می گردد یا اینکه جوان های ساکن روستا و شهر های کوچک همواره تصورشان این است که برای پیروزیت در کار، باید به شهر های بزرگ مهاجرت کرد، اما گاهی می توان با سرمایه ای اندک در همان شهر و روستای خود کار و حرفه ای را راه اندازی نمایند همانطور که یک زوج پیروز در شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی توانستند شغلی به طعم عسل ایجاد نمایند.

محمد اختیاری به همراه همسرش 30 سال است که در حرفه زنبورداری مشغول به کار و برای 10 نفر اشتغال ایجاد نموده است.

این کارآفرین گنابادی می گوید: این حرفه را از 10 سالگی آغاز نموده ام و با وجود مسائل این حرفه به دلیل علاقه به این کار باعث شده مداومت و پیروزیت زیادی در این کار داشته باشم.

اختیاری ادامه می دهد: پوشش منحصر به فرد گیاهی در روستای خانیک گناباد باعث شده عسل فراوریی کیفیت بالایی داشته باشد.

او می گوید: به همراه همسرم توانسته ام، 270 کلونی پرورش زنبور عسل را به مرحله فراوری برسانم.

افزایش فراوری عسل در شهرستان گناباد

شرایط مناسب آب و هوایی سال جاری باعث شده، فراوری عسل در شهرستان گناباد افزایش یابد. این مطلب را حسن فرزانه مسئول اداره فراوریات کشاورزی و دامی گناباد می گوید و پیش بینی می نماید فراوری عسل سال جاری در شهرستان گناباد حدود 112 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته باشد.

او ادامه می دهد: حدود 4 هزار کلونی زنبور عسل در شهرستان وجود دارد که از هر کلونی بین 4 و نیم تا 5 کیلوگرم عسل برداشت می گردد و سال جاری 20 تن عسل در گناباد برداشت می گردد.

هم اکنون 102 خانواده گنابادی در حرفه زنبورداری مشغول به فعالیت هستند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 456

به "با سرمایه کم چگونه کارآفرینی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سرمایه کم چگونه کارآفرینی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید