برای آزادی دانشمند ایرانی از زندان آمریکا کار سختی در پیش داریم

به گزارش مینی ست، وزیر علوم با تاکید بر اینکه برای آزادی دکتر سلیمانی دانشمند ایرانی در بند آمریکایی ها کار سختی در پیش داریم، گفت: وزارت علوم به دلیل عدم دسترسی به این دانشمند، وضعیت پیگیری را به وزارت امور خارجه محول نموده است.

برای آزادی دانشمند ایرانی از زندان آمریکا کار سختی در پیش داریم

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب در مورد آخرین وضعیت و پیگیری های دانشمند بازداشتی ایرانی در یکی از زندان های آمریکا، اظهار کرد: وزارت علوم به دلیل عدم دسترسی به این استاد پیگیری های لازم را به وزارت امور خارجه سپرده است اما متاسفانه وضعیت پیگیری این استاد رضایت بخش نیست و تاکنون نیز هیچ دادگاه حمایتی در مورد پرونده این استاد برگزار نشده است و لذا کار سختی در پیش داریم.

وی در ادامه توضیح داد: سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران معرفی شده، اما پیگیری وضعیت دکتر سلیمانی نیازمند فرایند خاص حقوقی اعم از دریافت وکیل و غیره است و در حال حاضر خانواده این دانشمند به دلیل مسائل اقتصادی نتوانسته اند این روند را طی نمایند و کاری که وزارت علوم انجام داده این است که با وزارت امور خارجه رایزنی کرده تا این موضوع به سرعت پیگیری گردد.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: این وزارتخانه مسئولیت دریافت وکیل برای پیگیری وضعیت این دانشمند بازداشتی را ندارد و بیشتر مسئولیت وزارت علوم در این زمینه اخلاقی است ، با توجه به اینکه دولت آمریکا این بازداشت را با اغراض سیاسی انجام داده است، لذا برای یاری به آزادی این دانشمند احساس وظیفه می کنیم.

دکتر غلامی تاکید نمود: رفتارهای مسئولان آمریکایی با محققین و دانشمندان ایرانیی مورد پسند هیچ جامعه ای نیست و برخورد با فردی تخصص و گرایشش با موضوع علمی و یا یک فناوری خاصی ارتباط داشته باشد یا تحقیقی انجام داده باشد که تصور نمایند در مواردی برخلاف منافع شان بکار رفته، رفتار خوبی نیست. چون وظیفه ذاتی محقق، تحقیق و پژوهش است تا نتایج آن را در اختیار بخش های خصوصی یا عموم قرار بدهند. لذا این نوع رفتارها که با هدف و برنامه سیاسی شکل گرفته، درست نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 267

به "برای آزادی دانشمند ایرانی از زندان آمریکا کار سختی در پیش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آزادی دانشمند ایرانی از زندان آمریکا کار سختی در پیش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید