تصاویری هولناک از برخورد صاعقه به بزرگترین مخازن سوخت در کوبا ، وزیر نفت هم مصدوم شد!

به گزارش مینی ست، در پی اصابت صاعقه و وقوع یک آتش سوزی در انبار نفت شهر ماتازاس در کوبا، 17 آتش نشان تا کنون ناپدید و 121 نفر مجروح شده اند. در پی آتش سوزی، ستون غلیظی از دود سیاه از این تاسیاست نفتی برخاسته و بیش از 100 کیلومتر به سمت غرب و هاوانا پیش رفته است. تا به امروز بیش از 250 نفر از جمله وزیر نفت کوبا زخمی و آسیب دیدند.

تصاویری هولناک از برخورد صاعقه به بزرگترین مخازن سوخت در کوبا ، وزیر نفت هم مصدوم شد!

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: در پی وقوع آتش سوزی گسترده در منابع نفتی یکی از شهرهای کوبا و پیرو درخواست مسئولان این کشور از سایر کشورها مبنی بر امدادرسانی در این عملیات، سازمان آتش نشانی تهران آمادگی خود برای حضور در این کشور و مشارکت در عملیات امدادی را اعلام می نماید.

ملکی گفت: این سازمان در صورت فراهم شدن شرایط آماده اعزام کارشناسان و نیروهای خود به محل حادثه در کشور کوبا است. نیروهای سازمان آتش نشانی تهران سابقه حضور در عملیات نفتی مثل پالایشگاه تهران و ... را داشتند که ما آمادگی انتقال این تجربیات به آتش نشانان و امدادگران کوبایی را داریم.

او گفت: این نیرو ها از گذشته تا به حال سابقه عملیات سنگین منابع نفتی را نیز دارند و دوره های تخصصی را در زمینه منابع نفتی و پتروشیمی را گذرانده اند و بر همین اساس از نظر عملیاتی و مشورتی تجربه لازم را برای یاری به کشور کوبا دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 2071

به "تصاویری هولناک از برخورد صاعقه به بزرگترین مخازن سوخت در کوبا ، وزیر نفت هم مصدوم شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری هولناک از برخورد صاعقه به بزرگترین مخازن سوخت در کوبا ، وزیر نفت هم مصدوم شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید