حضور نیرو های آمریکایی در آلمان برای امنیت اروپا مهم است

به گزارش مینی ست، وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که حضور نیرو های آمریکایی در کشورش برای امنیت اروپا و آمریکا مهم است.

حضور نیرو های آمریکایی در آلمان برای امنیت اروپا مهم است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، این سخنان پس از آن گفته شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه بار دیگر بر تصمیم خود برای کاهش شمار نیمی از نظامیان کشورش در خاک آلمان تاکید نمود و گفت که برلین همچنان در پرداخت سهم خود از مشارکت در ناتو کوتاهی می نماید و در روابط تجاری با ایالات متحده نیز رفتار مناسبی ندارد.

در حال حاضر طبق گفته ترامپ، حدود 52 هزار سرباز آمریکایی در خاک آلمان حضور دارند و این میزان بیشترین شمار نظامیان آمریکایی مأمور برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خارج از ایالات متحده را تشکیل می دهد. آمریکا در نظر داد این تعداد نیرو را به 25 هزار تن کاهش دهد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که در لهستان حضور داشت، در واکنش به سخنان ترامپ گفت: ما فکر می کنیم که حضور نیروهای آمریکایی برای امنیت مهم است که تنها شامل امنیت آلمان نمی گردد بلکه امنیت آمریکا و مخصوصا اروپا را نیز شامل می گردد.

بر اساس گزارش یورو نیوز، وزیر خارجه آلمان همچنین تأکید کرد که این کشور هیچ جزئیاتی را از ایالات متحده آمریکا برای خروج نیروهایش دریافت ننموده است.

پیش از این ماس روابط کشورش با آمریکا را پیچیده توصیف و از تصمیم واشنگتن ابراز تأسف نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1019

به "حضور نیرو های آمریکایی در آلمان برای امنیت اروپا مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نیرو های آمریکایی در آلمان برای امنیت اروپا مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید