خبرنگاران نماینده مجلس: افزایش بودجه شهرستان مهریز آنالیز گردد

به گزارش مینی ست، یزد- خبرنگاران- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل بودجه های ملی و استانی با پیگیری مسوولان طبق مقررات اعتبار مورد احتیاج به این شهرستان اختصاص می یابد ولی با توجه به مسافرپذیر و گردشگرپذیر بودن منطقه باید افزایش بودجه آنالیز و پیگیری گردد.

خبرنگاران نماینده مجلس: افزایش بودجه شهرستان مهریز آنالیز گردد

محمدرضا صباغیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: برای اختصاص بودجه ملی باید طرح ها و برنامه ها دارای کد ردیف اعتباری باشد و بودجه استانی بر اساس شرایط هر منطقه همه ساله اختصاص می یابد و در این 2 بخش تا به امروز مسئله ای برای شهرستان نبوده و اقدام لازم نیز به عمل آمده است.

وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی مهریز که در کنار جاده شمال - جنوب و شرق و غرب کشور قرار گرفته است و به خاطر داشتن مناطق ییلاقی و روستاهای زیاد، سالانه مسافرپذیر است ،اظهار کرد: برای افزایش بودجه منطقه برای پوشش همه مردم و فراهم کردن امکانات مناسب باید افزایش یابد که این موضوع آنالیز می گردد.

نماینده شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس اظهار کرد: فراهم کردن امکانات مورد احتیاج برای مردم و گردشگران در شرایط عادی به دور از کرونا موضوع مهمی است که برای همه مناطق و این شهرستان اقدام لازم با همکاری مسوولان محلی انجام می گیرد.

صباغیان به کوشش دولت و مجلس با وجود محدودیت های مالی به خاطر تحریم دشمنان علیه انقلاب اشاره نمود و یادآور شد: جذب یاری های بخش خصوصی و خیران برای انجام امور فرهنگی و مالی و ارایه خدمات به مردم و مسافران موضوع مهمی است که باید محور کار مسوولان قرار گیرد .

شهر کنونی مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه جمعیتی به نام های بغدادآباد، مهرپادین ، مَزویرآباد، اِستهریج و مُنگاباد به وجود آمده است و 600 اثر تاریخی شناسایی شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

بنای اولیه مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می دهند که این شهرستان شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و 467 آبادی است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده اصلی تهران - بندرعباس قرار گرفته است، 60 درصد جمعیت منطقه در حوزه شهری سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1218

به "خبرنگاران نماینده مجلس: افزایش بودجه شهرستان مهریز آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: افزایش بودجه شهرستان مهریز آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید