خطر مرگ زودرس با مصرف غذاهای بیش از حد فرآوری شده

به گزارش مینی ست، نتایج یک آنالیز نشان می دهد مصرف مواد غذایی که بیش از حد فرآوری شده می تواند خطر احتمالیِ مرگ را در مصرف کنندگان تشدید کند.

خطر مرگ زودرس با مصرف غذاهای بیش از حد فرآوری شده

به گزارش خبرنگاران، گروهی از متخصصان فرانسوی در آنالیز های اخیر خود دریافتند افزایش 10 درصدی مصرف مواد غذایی که بیش از حد فرآوری شده می تواند خطر مرگ را حدود 14 درصد افزایش دهد.

به گفته این متخصصان، خوراکی های فوق العاده فرآوری شده از تولیدات صنعتی هستند که حاوی ترکیبات و افزودنی های متعددی بوده و اغلب به شکل دسر یا خوراکی هایِ آماده برای مصرف عرضه می شوند. مصرف این نوع از مواد غذایی طی چند دهه گذشته به نسبت قابل توجهی بیشتر شده است.

متخصصان سلامت و تغذیه بر این باورند که مصرف مواد غذایی فوق العاده فرآوری شده می تواند مرگ زودهنگام را بر اثر بیماری های مزمن از جمله سرطان و بیماری های قلبی-عروقی افزایش دهد.

در آنالیز اخیر آمده است در آمریکا، کانادا و انگلیس خوراکی های بیش از حد فرآوری شده به ترتیب 61، 62 و 63 درصد از مجموع رژیم غذایی بزرگسالان را تشکیل می دهند.

همچنین آنالیز ها نشان می دهد مصرف این نوع خوراکی ها می توانند به چاقی و فشار خون بالا منجر گردد.

در این آنالیز آزمایش ها و مطالعاتی روی 44 هزار و 551 فرد 45 سال به بالا برای مدت زمان دو سال انجام گرفت. میانگین سنی این افراد 57 سال بوده و نزدیک به 73 درصد از آنان زن بوده اند. از تمامی این افراد درخواست شد اطلاعات تغذیه ای خود را هر شش ماه یک بار اعلام نموده و به پرسشنامه های مربوط به وضعیت سلامت و میزان فعالیت جسمی شان پاسخ دهند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در مدت زمان انجام این مطالعه 602 نفر از شرکت کنندگان فوت کردند. متخصصان با در نظر دریافت فاکتورهایی از قبیل استعمال سیگار دریافتند افزایش 10 درصدی در مصرف خوراکی های بیش از حد فرآوری شده خطر مرگ را حدود 14 درصد بیشتر می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 150

به "خطر مرگ زودرس با مصرف غذاهای بیش از حد فرآوری شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مرگ زودرس با مصرف غذاهای بیش از حد فرآوری شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید