قاسمی: تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز شروع شده خبرنگاران

به گزارش مینی ست، معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از شروع تبدیل خودرو های مسافربر شخصی به دوگانه سوز CNG با اولویت ماشین های پرمصرف و اعطای یارانه دولتی اطلاع داد.

قاسمی: تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز شروع شده خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، حمید قاسمی ده چشمه، معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در جمع خبرنگاران گفت: طرح تبدیل خودرو های مسافربر شخصی به دوگانه سوز CNG با اولویت ماشین های پرمصرف و اعطای یارانه دولتی از این هفته اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح در ادامه طرح ملی و مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر تبدیل خودرو های عمومی به دو گانه سوز بنزین - CNG اجرا خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه اولویت برای ماشین های مسافربر شخصی پر مصرف است T اضافه کرد: فهرست اسامی این خودرو ها از جانب وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده که می توانند از یارانه دولتی این طرح که حدود 75 درصد هزینه تبدیل است، استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای خودرو های شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال خواهد شد و مالکان می توانند تنها با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir اقدام به ثبت نام و نویت گیری در کارگاه های تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه از خرداد ماه و ابتدای طرح تا به امروز حدود بیش از 220 هزار خودرو در این سایت ثبت نام نموده اند که حدود 110 هزار خودرو واجد شرایط استفاده از تسهیلات طرح بوده اند، اضافه کرد: مالکان خودرو ها هرچه سریعتر برای ثبت نام در این سایت به آن مراجعه و نوبت خود را دریافت کنند.

قاسمی با تاکید بر آمادگی 261 کارگاه مجاز تاکید نمود: این امکان وجود دارد تا در صورت احتیاج تعداد کارگاه ها نیز افزایش یابد، اما ظرفیت کافی برای تبدیل خودرو های ثبت نامی در حاضر در کشور وجود دارد.

قاسمی اضافه کرد: تاکسی های اینترنتی و مسافربر های بین شهری و روستایی به وسیله فهرستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه شده، تبدیل خواهند شد و محتمل است در سال آینده این فرصت برای سایر مسافربر های شخصی نیز بر اساس اولویت پر مصرف بودن فراهم گردد.

وی همچنین با تأکید بر آمادگی زیرساخت ها در این سامانه برای دریافت اطلاعات خالص و سرعت دریافت کار ثبت نام، گفت: پیمانکاران طرح نیز هم زمان به اطلاعات پنل این سامانه دسترسی دارند و می توانند برای کارگاه ها و تأمین کالا و مباحث اقتصادی برنامه ریزی کنند.

قاسمی تاکید نمود: هم اکنون به طور میانگین روزانه 23 میلیون مترمکعب گاز CNG در کشور توزیع می گردد که با توجه به زیرساخت های موجود امکان افزایش این رقم تا روزانه 40 میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1480

به "قاسمی: تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز شروع شده خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز شروع شده خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید