مردم از چهره شهر راضی نیستند، از مصوبات شورای شهر به دیوان عدالت اداری شکایت کردم

به گزارش مینی ست، مویدی گفت:بافت فرسوده وتاریخی شهر خالی از سکنه شده است ساکنان آن در دیگر منطقه ها شهر زندگی می نمایند و شهر چهره مناسبی ندارد.

مردم از چهره شهر راضی نیستند، از مصوبات شورای شهر به دیوان عدالت اداری شکایت کردم

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمان، در بسته کرمان مرکز مقاومت به سراغ اعضای شورا های تازه شهر کرمان می رویم تا برنامه های آنها را به اطلاع مردم برسانیم.اینبار فتح الله مویدی مهمان برنامه ما است.

شما با توجه به این که سابقه حضور در 5 دوره شورای شهر را دارید والان هم در دوره ششم قرار دارید شرایط شهر کرمان را چطور ارزیابی می کنید؟

مردم کرمان خیلی ناراضی هستند و ما هم خودمان از شرایط شهر راضی نیستیم، متاسفانه کم توجهی شده است کرمان با همه ذخایر و معادنی که دارد ولی شهری در خور مردم ندارد ، ورودی های شهر کرمان در شان این شهر نیست کرمان یک شهر 14 هزار هکتاری است ،شهر بدون حساب و کتاب بزرگ شده و توسعه یافته است و البته خدمات به این شهر سخت و هزینه بر است تراکم جمعیتی در کرمان زیر 50 نفر در هرهکتار است در صورتی که در بقیه شهرها مثل یزد و شیراز 150 نفر در هر هکتار است.

شما با توجه به سابقه ای که در شورای شهر دارید می توانستید شرایط را تغییر دهید چرا این مهم رخ نداد؟

شورای شهر یک مجلس محلی است با توجه به مسائلی که مردم دارند و توقعات آن ها هم از شورا بالا بود ما فقط در چهارچوب قانون شهرداری ها می توانیم کار کنیم و درست است می توانیم نظارت داشته باشیم، اما بدون دخالت است. شهرداری ها عایدی ندارند هر چه دارند از عایدی مردم است با توجه به شرایط اقتصادی نمی گردد به مردم فشار آورد واقعا کرمان در این سال ها با توجه به شرایط خشکسالی مردم توان اقتصادی بالایی ندارند و دولت هم می گوید شهرداری خودش باید عایدی زایی کند وباید خودکفا باشند.

چکار کنیم عقب ماندگی شهر جبران گردد؟

باید اولویت بندی رعایت گردد زمانی یزد زیر مجموعه کرمان بود الان واقعا شرایطش از کرمان بهتر است باید ورودی های شهر درست گردد، منطقه ها حاشیه نشین آسفالت گردد، بافت فرسوده وتاریخی شهر خالی از سکنه شده است ساکنان آن در دیگر منطقه ها شهر زندگی می نمایند و شهر چهره مناسبی ندارد واقعا مسئولان در این سال ها کم کاری کردند، باید راه را برای سرمایه گذاران باز کرد، جلوی این بروکراسی های سخت اداری را گرفت و باید شهر را از قوانین سخت نجات داد.

در این شش دوره در چه حوزه ای فعالیت کردید و هم اکنون حیطه فعالیت شما چیست؟

با توجه به این که من خودم یک فعال از اصناف بودم بیشتر با اصناف و برطرف مسائل آن ها کار می کردم حتی خودم به عنوان یکی از اعضای شورای شهر دوبار علیه مصوبات شورای شهرکرمان به دیوان عدالت اداری شکایت کردم یکی در سال 82 و دیگری در سال 99 مصوباتی را که خلاف قانون از مردم پول زیادی گرفتند و به مردم ضرر می رساندند را لغو کردم، چون به تنهایی زورم نمی رسید آن مصوبات رای می آورد و من سعی می کردم حکم ابطال بگیرم.

در این شش دوره دوست داشتید چه کاری برای مردم انجام بدهید که پیروز نشدید و دوست دارید در این دوره چه اقدامی صورت بگیرد؟

دوست دارم قوانینی که باعث می گردد سرمایه گذاری در این استان سخت گردد را بردارم و به سرمایه گذاران یاری کنم خیلی از کرمانی ها سرمایه های خود را از کرمان می برند حضور آن ها در هر بخشی می تواند بیش از 100 شغل ایجاد کند و به سرمایه گذاران توجه نشده است، واقعا مردم توان پرداخت حق وحقوق قانونی خود را به شهرداری ندارند شهرداری کلی از مردم طلبکار است وبخاطر حمل زباله ها مردم سال های سال است مبلغی به شهرداری پرداخت نکردند البته مردم مسائل زیادی دارند و نمی گردد به آنها فشار آورد.

در این گفت و گو اگر بخواهید با مردم مستقیم صحبت کنید چه می گوید؟

مردم کرمان نجیب و بزرگوار هستند اگر بی مهری و کم کاری شده بخاطر کم لطفی مسئولان است باید حضور مردم در همه جا پررنگ باشد مردم کرمان مطالبه گری نمایند امیدوارم این امر با حضور صداوسیما بیشتر محقق گردد.

گفت و گو از مرضیه کریمی افشار

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1835

به "مردم از چهره شهر راضی نیستند، از مصوبات شورای شهر به دیوان عدالت اداری شکایت کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از چهره شهر راضی نیستند، از مصوبات شورای شهر به دیوان عدالت اداری شکایت کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید