نماینده آمریکا در امور یمن خواستار توقف درگیری ها در مأرب شد

به گزارش مینی ست، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، تیموثی لندرکینگ نماینده آمریکا در امور یمن اظهاراتی را در حمایت از عربستان سعودی در استان مأرب مطرح نمود.

نماینده آمریکا در امور یمن خواستار توقف درگیری ها در مأرب شد

بر اساس این گزارش، وی بدون اشاره به جنایت های سعودی در نقاط مختلف یمن از جمله مأرب و درست در زمانی که نیروهای مقاومت یمن در حال پیشروی های گسترده در این استان هستند، خواستار توقف درگیری ها در مأرب شد.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: توقف درگیری ها در مأرب به منظور ارسال کمک های بشردوستانه به اهالی مناطق درگیر این شهر ضرورت دارد. این درحالی است که آمریکا و سعودی همواره از رسیدن کمک های بشردوستانه به دست مردم یمن ممانعت به عمل آورده اند.

درخواست کننده آمریکا در امور یمن برای توقف درگیری ها در مأرب در حالی است که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی طی هفته های اخیر پیشروی چشمگیری در مأرب داشته و مناطق زیادی را باز پس گرفته اند.

در یکی از آخرین دستاوردها، نیروهای مقاومت یمن پیروز شدند سیطره خود بر رشته کوه های استراتژیک البَلَق را تکمیل کنند. این در حالی است که یمنی ها پیشتر کنترل بخش هایی از این رشته کوه ها را به دست گرفته بودند. رشته کوه های البَلَق از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار هستند، چرا که در مقابل سدّ مأرب قرار گرفته اند.

از سوی دیگر، آخرین اخبار نیز حاکی از آن است که ارتش و کمیته های مردمی یمن در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به محاصره شهر مارب نزدیک تر شده اند. گزارش های میدانی حکایت از آن دارند که نیروهای یمنی از محورهای غربی و جنوبی در چند قدمی محاصره شهر مأرب قرار گرفته اند.

افزون بر این، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن چندی پیش بر مناطق راهبردی الفجوه، الحرامله و السیطره مسلط شدند. از سوی دیگر، 3 تپه راهبردی در منطقه ایدات الراء در صرواح نیز به کنترل کامل ارتش و کمیته های مردمی یمن در آمده اند.

دستاوردهای میدانی نیروهای یمنی به ویژه در جبهه مأرب موجب شده است تا عربستان سعودی به منظور نجات خود از این باتلاق دست به دامان قدرت های بین المللی شود. سعودی ها به همین منظور به شورای امنیت سازمان ملل متحد متوسل شدند تا شاید این نهاد بین المللی بتواند در عرصه سیاسی کاری برای آنها انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1587

به "نماینده آمریکا در امور یمن خواستار توقف درگیری ها در مأرب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا در امور یمن خواستار توقف درگیری ها در مأرب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید