پارک ملی دنا بصورت برخط و آنلاین پایش می گردد

به گزارش مینی ست، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با تاکید استاندار محترم و همکاری ایشان بخشی از پروژه حفاظت هوشمند پارک ملی دنا با همکاری دانشگاه یاسوج وارد فاز اجرایی شد. یکی ازتهدیدهای بالقوه و جدی آتش سوزی ها ست که قرار است برخط و آنلاین بصورت آزمایشی رصد شوند .

پارک ملی دنا بصورت برخط و آنلاین پایش می گردد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ، اکنون که حفاظت ها به سمت هوشمند سازی پیش می فرایند پارک ملی دنا یکی از ده ذخیرگاه مهم کشور به دستور جناب آقای دکتر کلانتری استاندارمحترم کهیگلویه و بویراحمد ، نخستین قدم را به سوی هوشمند سازی برداشته است.

برهمین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در شانزدهمین روز از آذرماه 99 گفت: مراحل تائید و اختصاص بودجه در سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته و انشاء الله به زودی با تخصیص ، این پروژه مهم در امسال وارد فاز گسترده اجرایی می گردد .

هاشمی اضافه نمود: این پروزه میخواهد تا با استفاده از تکنولوزی های نوین (اینترنت اشیاء) و با ایجاد شبکه ای از سنسورهای محیطی گوناگون ، داده ها را بصورت برخط و آنلاین رصد و پایش و به مرکز مانیتورینگ اداره کل گزارش دهد .

مدیرکل حفاطت محیط زیست استان اضافه نمود :جمع آوری برخط داده ها می تواند تهدیدهای بالقوه از جمله آتش سوزی ها ، شکار غیر مجاز و قطع درختان را آشکار و اطلاع دهد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان توضیح داد : از اهداف دیگر این پروژه ، استفاده از داده های ذخیره شده بعنوان یک بانک اطلاعاتی و علمی تغیرات محیطی جنگل های دنا در طول سالیان متمادی باشد .

وی استفاده از این پروژه در کاهش آتش سوزی ها را یکی دیگر از مزایای این پروژه دانست و گفت: پردازش داده ها با استفاده از الگوریتم های یاد گیری عمیق ، پردازش داده ها را بر عهده دارد تا با فراوری دانش بعنوان ابزار مدیریتی در بحران هایی مانند آتش سوزی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد .

هاشمی توضیح داد : تهیه نقشه ها احتمالی گسترش آتش و اعلام هشدار به مراکز گوناگون تصمیم گیری از دیگر اهداف این پروژه می باشد .

وی استفاده از تکنولوزی های نوین امکان حفاظت از مناطق صعب العبور،کاهش هزینه های جاری ، تعمیر و نگهداری تجهیزات را از دیگر مزایای این پروژه برشمرد.

هاشمی ضمن تشکر از توجه ویژه استاندار محترم و دانشگاه یاسوج گفت: باتوجه به گستردگی و پیچیدگی انتقال داده ها بصورت برخط از جنگلها به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بعنوان پایلوت طرح با هدف انتقال داده ها از مناطق حفاظت شده در دستور کار نهاده شد و 2 باکس شامل سنسورهای CO2 و CO دما و رطوبت در محیط نهاده شد که انتقال اطلاعات بصورت برخط و موفقیت آمیز در حال اجرا است.

در ضمن وب سایت پایلوت طرح جهت نمایش داده ها ارسالی طراحی و راه اندازی شده است .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1315

به "پارک ملی دنا بصورت برخط و آنلاین پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی دنا بصورت برخط و آنلاین پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید