5530 میلیارد ریال طرح آب و برق در 2 استان کشور افتتاح می گردد

به گزارش مینی ست، تهران (پانا) - 28 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 5هزار و 530 میلیارد ریال در دو استان تهران و گیلان در قالب سی و سومین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران با حضور وزیر نیرو افتتاح می گردد.

5530 میلیارد ریال طرح آب و برق در 2 استان کشور افتتاح می گردد

وزارت نیرو اعلام نموده است که از 28 پروژه آماده افتتاح، 25 پروژه سهم استان تهران و سه پروژه در استان گیلان است که فردا با حضور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان، وزیر نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه های برقی آماده افتتاح استان تهران در ایستگاه سی و سوم پویش #هرهفته-الف-ب-ایران شامل سه نیروگاه پراکنده، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و 16 پروژه تامین برق، اصلاح و بهینه سازی شبکه است که هدف از اجرای این پروژه ها تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، بهبود پایداری برق و تامین برق مسکن مهر است.

پروژه آبی آماده افتتاح در این استان نیز انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین دست با اجرای 23 کیلومتر خط انتقال و نصب دو مخزن است که از اهداف اجرای این پروژه می توان به تامین سالانه 7 میلیون مترمکعب آب مورد احتیاج نیروگاه های شهدای پاکدشت، شاهد و شهرک صنعتی عباس آباد، جلوگیری از برداشت آب های زیرزمینی و تامین آب مورد احتیاج معادن شن و ماسه مستقر در منطقه اشاره نمود.

بر این اساس، در استان گیلان نیز سه پروژه تامین برق در شهر آستارا با هدف تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق مسکن مهر و تعدیل بار پست های مجاور، افزایش ایمنی و بهبود کیفیت برق با دستور وزیر نیرو به بهره برداری خواهد رسید.

فردا پروژه آبرسانی به 38 روستا با اجرای 63 کیلومتر خطوط انتقال، 810 مترمکعب مخازن ذخیره و 5.25 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب برای جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 867 نفر (7289 خانوار) در سطح استان گیلان افتتاح خواهد شد.

همچنین در این مراسم از دست اندرکاران و فعالان پویش #هرهفته-الف-ب-ایران تجلیل و از کتاب دلگرمی ها و همراهی ها با حضور وزیر نیرو رونمایی خواهد شد.

براین اساس و از هم اینک باید هرروز تا خاتمه سال یک پروژه عظیم صنعت آب و برق و نیز فاضلاب در کشور وارد مدار بهره برداری گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: miniset.ir شناسه مطلب: 1369

به "5530 میلیارد ریال طرح آب و برق در 2 استان کشور افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5530 میلیارد ریال طرح آب و برق در 2 استان کشور افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید